No niin, New Yorkin kirjeenvaihtaja ryhtyy toimeen. Olen viettänyt nyt USAssa noin 27 tuntia ja seuraavaa on tapahtunut:

-olen nähnyt Manhattanin silhuetin lännestä päin katsottuna ja se on aivan mahtava: kertaheitolla näkee, miten isosta kaupungista on kyse. Hyvinvalaistuna se myös puhuu omaa kieltään vauraudesta ja onnistumisesta, röyhkeästä draivista, jota muut kaupungit parhaimmillaankin vain jäljittelevät.

-olen havainnut täällä ajamisen erityistä pokkaa vaativaksi urheilulajiksi, jossa supershuttlekuski antoi tyylinäytteen oikaisemalla pihan poikki aikeenaan ehtiä liikennevaloihin (ehti kyllä).

-olen saanut erinomaista palvelua yliopiston mikrotuessa HD-asusteisiin sonnustautuneelta korstolta, jonka avuliaisuudelle veti vertoja vain metallin määrä korvalehdissä

-olen nyt aidosti mobiili tietoyhteiskunnan jäsen, Skype toimii kuin unelma, kaistaleveyttä riittää joka paikassa missä olen tietovärkkini avannut

-olen ihmetellyt murolaatujen määrää supermarketissa ja ymmärrän syvällisesti, mitä sanonta ”ryssä Anttilassa” tarkoittaa. Tavoitteeksi voitaneen mainita myös yritys maistaa kaikkia karpalomehulaatuja.

Sanalla sanoen, asiat rullaavat, ohjelmaa on seuraavaan viikkoon asti ja graduilu pitänee huolen myös muusta ajankäytöstä.